Sajátos helyzetet élünk meg a világjárvány következtében, amely a vállalkozásainkat is érinti, függetlenül attól, milyen területen dolgozunk. A legfontosabb, amit ilyenkor tehetsz, az az, hogy kommunikálj, kommunikálj és kommunikálj! Kommunikáld minden felületen, mire számíthatnak az ügyfeleid tőled a következő hetekben!
- Ha fizikai boltod van és bezártál, be fogsz zárni, ne csak az üzlet ajtajára írd ki. Írd ki a Facebookra, honlapodra, csoportjaidba, Google-re. Ha csak a nyitva tartásod változott, azt is! Ne feledkezz el a Google Cégem és egyéb felületekről sem, hisz most első körben ott nézik meg az emberek az üzletek elérhetőségét, nyitva tartását.
- Ha a továbbiakban otthonról dolgozol, írd ki ezt. Írd meg nekik, mely szolgáltatások maradnak elérhetőek, milyen feltételekkel vehetik azokat igénybe most nálad. Az ideiglenesen megszűnő szolgáltatásokról is írj, melyek nem lesznek elérhetőek, várhatóan hogyan és mikor vehetik ismét igénybe.
- Ha voltak élő rendezvényeitek, akkor írjátok ki, hogy ezek elmaradnak. Nagyon fontos, hogy kommunikáljátok, mi lesz ezekkel! Például azt, hogy későbbre halasztjátok őket – mondjuk várhatóan őszre – vagy teljesen elmaradnak, esetleg egy egész évvel tolódik minden.
- Ha adtatok el jegyeket, tanfolyami részvételeket stb., akkor írjátok ki, mi lesz ezekkel a jegyekkel. Érvényesek lesznek a későbbi rendezvényekre, online lesznek megtartva vagy esetleg visszafizetitek. Utóbbit kevésbé javaslom, inkább keressetek más megoldást erre, ne vigyétek magatokat ezzel máris csődbe. Ajánljatok fel más rendezvényekre kedvezményeket azoknak, akik most belátóak és nem váltják vissza a jegyüket.
A lényeg, hogy kommunikálj, ne tűnj el, ne burkolózz csendbe, mert ezzel is megnyugtatod a vevőid, megmarad a bizalmuk feléd.